نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1534
-
الف
+

حضور ایران در نخستین نمایشگاه‌ بین‌المللی کتاب ازبکستان+ تصاویر

نخستین نمایشگاه بین المللی کتاب ازبکستان در مرکز نمایشگاه های بین المللی «اوزاکسپو مرکز» تاشکند آغاز به کار کرد.

به گزارش آی فیلم 2، نخستین نمایشگاه بین المللی کتاب ازبکستان در مرکز نمایشگاه های بین المللی «اوزاکسپو مرکز» تاشکند آغاز به کار کرد.

نمایشگاه کتاب ازبکستان

در این نمایشگاه که توسط آژانس اطلاع رسانی و ارتباطات عامه وابسته به ریاست جمهوری ازبکستان برپا شده است، کشورهای جمهوری اسلامی «ایران»، «آذربایجان»، «قزاقستان»، «قرقیزستان»، «بنگلادیش»، «کوریای جنوبی»، «جاپان»، «روسیه»، «چین»، «آلمان»، «انگلستان»، «ازبکستان» و بیش از 30 موسسه چاپ و انتشارات و سازمان های فعال در زمینه فروش کتاب حضور دارند.

«کامل آلامجان اف» رئیس آژانس اطلاع رسانی و ارتباطات عامه وابسته به ریاست جمهوری در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه به خبرنگار فارس گفت: هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه بالا بردن فرهنگ کتاب خوانی، حمایت و توسعه میراث کتابی کشورهای شرکت کننده، شکلگیری فرهنگ مطالعه، بررسی تجربه صنعت انتشاراتی و برقراری روابط بین المللی بین موسسات چاپ و سازمان های اطلاع رسانی – کتابخانه ای است.

در این نمایشگاه علاوه بر انتشاراتی های کشورهای خارجی موسسات و انتشاراتی های داخلی ازبکستان هم حضور فعال داشتند.

این نمایشگاه اولین تجربه در تبادل بین المللی در حوزه کتاب و آثار مکتوب می باشد که با استقبال خوب مردم شهر تاشکند روبرو شد. رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان نیز در این نمایشگاه با عرضه بیش از ده ها عنوان کتاب در زمینه شاهکارهای ادبی و ادبیات معاصر ایران به زبان ازبکی حضور فعالی داشت.  

اولین نمایشگاه بین المللی کتاب ازبکستان که با استقبال خوب اقشار کتابخوان و کتاب دوست شهر تاشکند روبرو  شده، تا 5 اکتوبر به کار خود ادامه می دهد.

ف ا/ ب م

نظر شما
ارسال نظر